Didik Al Quran

Thursday 29 December 2011

Somban 2

Assalamualaikum..

Weekend hari tu pergi ke Seremban 2 sebab ada majlis pertunangan rakan sekerja merangkap teman serumah saya. Mari saya ceritakan..

22/12/11 Khamis..
Sebenarnya saya sudah boleh bercuti hari ini. Tetapi memandangkan Kak Ummi dah balik ke Seremban 2 terlebih dahulu, maka saya cancelkan cuti itu. Malam; naik bas bersama Kak Eda. Oh, sebelum tu sempat jugak g mamam bersama Syud di Mc D Wakaf Che Yeh. Naik bas E-Budaya jam 9.00 malam. Nampak baru tapi bila dengar enjin, hampeh...

23/12/11 Jumaat
Aha.. akhirnya sampai di stesen bas Seremban jam 7.30am. Subuh? Pakcik driver tak berhenti. Qada je la. Huhuhu..Sampai je kat situ, Kak Ummi dan adiknya, Kak Ida dah sedia menunggu kami dengan NBX. Naik kereta sampai rumah Kak Ummi. Rehat rehat kejap. Mandi lepas tu keluar pergi Jaya Jusco.Mari meronda.. Nasib baik duit tak melayang. gud! duit duk diam diam dalam beg je.
Balik ke rumah Kak Ummi, tolong sikit-sikit apa yang patut. Tapi banyak tolong tengok je la sebab saya tak creative.

24/12/11 Sabtu
Hari ini hanya melepak di rumah. Siapkan apa yang patut disiapkan. Petangnya kami ke taman berhampiran kawasan perumahan.


okies.. adakah anda semua nampak jejaka muda remaja yang tengah bermain futsal di gelanggang belakang sana itu?? Merekalah yang telah menyepak bola dan terkena saya. Haih.. Masa nak balik pula, nyaris nyaris nak kena lagi. Agak-agak, kalau terkena lagi sekali,  boleh tak cakap macam ni; "bang, kalau ye pon nak ngorat kami, tak payah la main sepak sepak bola sampai kena badan kami yang slim ni." Kihkihkih.. Takdenye berani nak cakap macam tu. 

Malamnya, Kak Eda testing make-up untuk Kak Ummi. Saya tang make-up ni failed. Sebabnya saya cuma pakai apa yang asas dan perlu sahaja. Gambar testing make-up tak akan di upload. Harap maklum.

25/12/11 Ahad
E-DAY KAK UMMI & APIS [[my 2nd anniversary with my beloved Mohd Junid Mohd Sidek]]

Pagi ni, Kak Ummi dah kalut-kalut. Makcik Yam pon sibuk. Semua sibuk. Tapi apa yang dapat saya bantu? Cuba menyibukkan diri jugak la. Dekat tengahari baru rombongan pihak lelaki sampai. Mereka tersesat. Ops.. 




Di tengah tengah majlis tu, my love email ayat-ayat jiwang karat. Oh.. terharu dan termalu sendiri. Petang tu, selepas majlis, sempat juga kami 3 dara pingitan ke tasik S2.







26/12/11 Isnin
Tak ada apa.. Bertolak balik ke Kelantan. Follow mollow en apis dan family. Tapi masa dah sampai jalan Kuala Krai-Gua Musang.. Ada satu bas trans tu menyusahkan kami. Nyaris kemalangan.Dia nak potong tapi tak lepas. Lepas tu sesuka hati menyelit masuk. Ingat dia tu kecik macam motor gamaknya. Kang tak pasal-pasal Kak Eda call buat aduan. Haa.. Ambik kau.. Tapi alhamdulillah, kami selamat sampai.

No comments: