Didik Al Quran

Tuesday 27 March 2012

Survey Bridal Part 2

Assalamualaikum..

Kali ni mari saya sambung kisah jalan jalan saya. Sesudah settlekan keje dekat lab tadi, saya keluar meronda dan mengsurvey bridal. Kali ni survey bridal area Kota Bharu sahaja.

Add: Jalan Bayam (masuk lorong setentang dengan Dobi Nur Kasih)
H/P: 0129470510

Dekat Kiki ni dia sebenarnya tak ada kedai lagi. Perusahaan dari rumah je. Tapi kalau tengok hasil sentuhan dia, not bad la. Harga pon OK.

Pakej Pelamin
Starting harga lebih kurang RM1800
caj termasuk pelamin, hiasan bilik tidur, baju 3 pasang dan 1x make up.
kalau kata nak ambik pakej untuk 2 pihak terus, tambah lebih kurang RM700 untuk hiasan bilik tidur @ meja makan beradab dan 1 kali mekap. Harga boleh dirunding!

Add: Jalan Bayam (Taman Sari) Tak tau Taman Sari tu kat mana? Dari Jln Bayam, terus je samapi jumpa Kedai Roti Majasa. Masuk lorong tu dan terus je sampai depan umah Kak Jai ni.
H/P: 0129496700

Yang ni pon takde la kata butik pengantin yang besar gedabak. Kak Jai ni pon perusahaan dari rumah jugak.
Harga pakej starting from RM2500.
Pakej ni termasuk pelamin, hiasan bilik, mekap untuk 1 kali dan baju biasa 3 pasang. Kalau kata nak amik dress yang latest ni kena tambah RM300. Tapi serius weh, baju baju dekat Kak Jai ni memang super duper cantik. Kalau saya yang comel ni pakai, lagi terserlah keayuan. ~~ayu la sangat~~ Harga sewa baju sahaja untuk sepasang [couple] tu RM600. Tu yang dress super duper cantik tu la.

Oh, Kak Jai pon boleh tolong arrange pasal kanopi. Sebab selalunya dia akan ambik dengan kawan diia jugak. Satu kanopi 20x20 + scallop harga dalam RM300.

Add: Jalan Bayam (traffic light simpang 3 ke Demit, sebelah Kelantan Spray)
H/P: 0103444131

Kedai ni sure korang yang area Klate ni tunggu saya update. Confirm! Sebabnya selalu duk tengok baju baju yang terpamer tu kan? OK, jom baca hasil jalan jalan..
Pakej kalau kat sini starting from RM1800 hingga RM5000++

Pakej RM1800++
Termasuk hiasan bilik, hiasan meja makan beradab, 1 pasang baju dan 1 kali mekap.

Pakej RM2500++
Pelamin, meja beradab, 2 pasang baju, 1 kali mekap.

**untuk tambah baju, bergantung kepada design baju. Kalau kata baju tu simple yang sesuai untuk aad nikah, mungkin sepasang harga dalam RM300 macam tu je. Tapi kalau kata design tu sangat exclusive, boleh up sampai RM600 jugak la sepasang. Sepasang di sini termasuk untuk pengantin perempuan dan lelaki.
**harga pelamin berbeza bergantung kepada hiasan. Kalau design terbaru yang guna bungan sakura tu boleh jadi harga dalam 5K. huhuhu.. kopak poket.

Iena Bridal jugak menawarkan perkhidmatan canopy, photographer dan catering. Tapi saya tak tanya pulak caj photographer dan catering tu macam mana.
Harga sewa kanopi 20x20 + scallop + kipas = RM300
Satu kanopi ni boleh memuatkan 2 meja 4 segi panjang tu untuk hidangan dan 4 biji meja bulat.
4 biji meja bulat boleh memuatkan 8 orang.
Harga sewa untuk 1 meja (meja bulat @meja 4 segi) adalah RM25 sebijik.
Harga sewa untuk kerusi biasa adalah RM0.50 sebijik. Tapi kalau kerusi tu dipakaikan baju jadi harga RM5 sebijik.

Sekian, tu saje untuk kali ni. Nanti ingat nak gi jalan-jalan lagi.

No comments: