Didik Al Quran

Friday 9 March 2012

Jadi ke tak jadi ni???

Assalamualaikum..

Ntah apa yang jadi ke tak jadi.. Actually ahad ni, 11/03/2011 tu my E-day. Tapi sekarang ni, weekend macam ni yang sepatutnya orang kalut-kalut wat preparation, saya boleh bantai gi keje lagi. Sampai member yang tahu pasal ni tanya, jadi ke tak majlisnya?

Insyaallah jadi. Lagi pun majlis tu adalah majlis untuk keluarga terdekat sahaja. Tak ada apa yang nak di kecoh-kecohkan. Bukan saya buat besar-besar sampai ada pelamin bagai. Kalau kawen pun takmo pelamin, apatah lagi bertunang.

Majlis ni kiranya merisik dan bertunang sekali. Dan paling penting saya nak keluarga dua belah pihak berkenalan. Itu je. Yes! I just wanna simple E-day. Bukan suruh family datang bawang 10 dulang pun. Cuma datang bawa diri dan tetapkan hari. Itu je.

Tapi ye lah.. Orang orang tua. Nak buat cincai cincai sangat pon tak boleh. biar nampak formal sudah. Oh, esok pon saya masih bekerja. Hmm.. nampak je cool. Saya dah minta sister buatkan serba sikit. Nak saya buat sendiri? Ntah bila baru siap. Tak ada kemahiran dan minat la kalau bab kreatif ni.

Islam kata, masa bertunang tak elok degembar gemburkan. Sebab tu juga majlis ni di buat untuk keluarga sahaja. Dikalangan teman-teman pun, berapa orang je yang tahu. Termasuk la kamu yang tengah baca ni. Kalau tak baca, tak tahu jugakkan?

oh, saya akan jadi tunangan kepada enchek mohd junid mohd sidek?
macam tak percaya je. ^-*
doakan jodoh kami ya..

No comments: