Wednesday, 20 June 2012

Sayangnya...

Tetiba rasa macam.. Membazir.. dan rugi.. kesian.. menyesal...

Sayangnya..
Kalau habis duit beribu untuk majlis kahwin tapi masih tak mampu nak tutup aurat dengan sempurna..
Baju ketat.. Kain nipis dan singkat.. Tudung pulak saja masuk kat dalam baju yang dah sedia ketat.. atau langsung tidak bertudung?

Majlis kita.. Kita yang tentukan.. Baju bagaimana.. Mekap macamana.. Kenapa perlu ikut mereka sedangkan kita customer? Mereka boleh bagi cadangan.. Tapi keputusan tetap hak kita.

Ya, mereka kata kena cukur kening sikit.. Bagi nampak cantik.. Bagi nampak berbeza dari biasa? Eh, mana tau kening yang serabai itu menambat hati enchek suami? So, kekalkan kening anda. Tak payah cukur, tak payah cabut.

Mereka kata.. Kena pakai bulu mata palsu supaya mata nampak galak.. Kan hari bahagia.. :)
Tapi saya selalu tanya pengantin yang pakai untuk pertama kali.. Pakai bulu mata palsu itu sangat tidak menyelesakan.. Maskara cukup la..

Saya selalu perhatikan.. Sentuhan PAK ANDAM lagi cantik dari MAK ANDAM. Kenapa ye? Mungkin sebab itu orang lebih berminat untuk cari Pak Andam. Hmm.. Sebolehnya carilah perempuan tulen.. Bukan apa, aurat kita dengan dia tetap sama dengan lelaki tulen di luar sana. ~saya nak batalkan air sembahyang dengan enchek suami.. bukan dengan Pak Andam~

Baju dekat bridal tu berlambak.. Apa salahnya cari yang besar sikit dari badan.. Pakai mahu selesa. Jangan cantik semata..

Alhamdulillah.. untuk majlis saya nanti.. saya yang tentukan semuanya. Saya kan CUSTOMER. Jadi guna kuasa kita sebagai custemor. Khidmat mereka, duit kita. Mungkin macam agak demand.. Tapi biarlah.. Asal kita tak menambah dosa yang sedia ada banyak ni..

Lagi tentang kesilapan yang terlepas pandang masa majlis kawen.. Sila baca di sini.

No comments: