Didik Al Quran

Thursday 19 July 2012

Yes, I'm look young.. But I'm already 25

Assalamualaikum..

Hahahaha.. Tajuk entry tak boleh blah langsung.. Sila abaikan. Tapi ada sape2 setuju tak??

Lepas balik dari majlis kenduri di rumah kak ummi, turut kena tempias soalan dari Dr. Shakir dan Dr. Ikhmal. Ummi dah lepas.. Awak bila lagi??

Erk.. Itu soalan cepumas bila geng sendiri kawen kan?? Then bila jawab dengan jujur dan ikhlas, nak kawen lepas raya nanti.. Dr Ikhmal macam tak percaya pulak. Siap interview dah bertunang ke, bila bertunang, tunang keje apa, kat mana.. Haih.. Banyak pulak soalan dia. Dah la masa tu elok elok pegang scapel sebab nak grossing. Haish.. Banyak cakap sungguh.

Emm.. Mok kata.. Masa dia edarkan kad kawen kat kampung pun ada jugak yang macam tak percaya yang saya akan mendirikan rumah tangga. Pelik sungguh mereka mereka ni. Saya bukanlah terlalu muda untuk berkahwin. Kalau ikutkan, dulu masa abis Diploma tu nak je kawen terus. Tapi tak ada pulak orang masuk meminang. Heh.. Well... Ekceli saya memang berhasrat nak kawen muda ok.. Hahahaha.. Sebabnya mok dulu pun kawen umur 21 cam gitu la..

Cuti weekend hari tu sibuk jadi driver tak bergaji mok. Edar kad sana sini. Oh, time ni la baru saya tau.. Saya sangat ramai saudara mara. Patut la mok beria suruh buat kad banyak banyak. Sedara mara pun dah berlambak. Seluruh daerah kelantan ni pergi menjemput. Pergh... Penat ooo...

Oh, pasal saya nampak muda..hahaha.. nak kata saya perasan la tu. Meh nak kasi petua sikit..
~saya selalu banyak minum air putih..
~minum air putih sesudah bangun dari tidur.. jangan gosok gigi baru nak minum air pulak.
~jangan makan berulam air
~jangan mekap tebal2
~kalau mekap, make sure bersihkan mekap sebelum tido
~selalu pakai pelembab muka kalau duk bilik berhawa dingin

Sekian.. itulah petua saya :)
Mari berawet muda bersama saya..

No comments: